Direct mailing: waarom wij een persoonlijke “bobbel” in de envelop stoppen

Stel je voor: je hoort je brievenbus klepperen… Uit nieuwsgierigheid loop je er meteen naartoe. Daar ligt ‘ie dan op je deurmat: een verrassende en persoonlijke gadget! Dat is nog eens een binnenkomer. Een eerste indruk op je droomklant maak je maar één keer, dus die moet ijzersterk zijn! Dit is precies wat je met direct mailing doet. En laten we daar bij Optimaal Leadgeneratie nu eens héél goed in zijn. In deze blog leggen we uit wat direct mailing inhoudt en hoe we dit bij Optimaal Leadgeneratie toepassen. Lees snel verder!

  • 5 minuten
  • 19 augustus 2024

Viola Markus

Direct mailing: waarom wij een persoonlijke “bobbel” in de envelop stoppen

Stel je voor: je hoort je brievenbus klepperen… Uit nieuwsgierigheid loop je er meteen naartoe. Daar ligt ‘ie dan op je deurmat: een verrassende en persoonlijke gadget! Dat is nog eens een binnenkomer. Een eerste indruk op je droomklant maak je maar één keer, dus die moet ijzersterk zijn! Dit is precies wat je met direct mailing doet. En laten we daar bij Optimaal Leadgeneratie nu eens héél goed in zijn.

In deze blog leggen we uit wat direct mailing inhoudt en hoe we dit bij Optimaal Leadgeneratie toepassen. Lees snel verder!

Direct mailing: wat is het?

Direct mailing is een vorm van marketing, waarbij je een gepersonaliseerde mail, brief, of pakket naar een aantal voorafbepaalde, geselecteerde klanten stuurt. Het kan dus zowel offline als online, maar wordt doorgaans het meeste in de vorm van fysieke post of pakketjes gedaan. Met direct mailing benader je een prospect of lead bij naam. Dit maakt deze vorm van marketing heel persoonlijk. 

Nu hoor ik je denken: “hier heb ik toch helemaal geen tijd voor?” of “hoe pak ik dat dan aan?”. Geen zorgen! Bij Optimaal Leadgeneratie doen we niets liever dan je gepersonaliseerde handdruk door de deurmat van jouw droomklanten schuiven! Geen saaie brieven of geen gestandaardiseerde e-mails, maar unieke gadgets die binnen de (huis)stijl vallen van de klant die we gaan benaderen. 

Een persoonlijke “bobbel” in de envelop

In een tijd waarin onze inboxen overstromen met e-mails en waar we bij het zien van de zoveelste onlineadvertentie snel verder scrollen, is direct mailing een unieke manier om je te onderscheiden. Het is meer dan alleen een witte envelop of een kaartje; het is een fysieke ervaring waarbij je nieuwsgierigheid de baas is. En het werkt supersnel en makkelijk.

Bij Optimaal Leadgeneratie zetten we direct sales in zodat je droomklant een persoonlijke “bobbel” in de envelop ontvangt. Een gadget, vaak met een knipoog of bruggetje naar het bedrijf. Onze missie is om die potentiële klant aan het lachen te krijgen. De kans dat je droomklant naar aanleiding van de direct mailing actie onderneemt, is namelijk een stuk groter. Doen ze dat niet, en bellen wij hen naar aanleiding van de gadget nog eens terug? Dan komen we nooit (ijs)koud binnen: we zijn al in hun gedachten blijven hangen door onze verrassende post. Win-win!

Waarom direct mailing gewoon werkt

Uit onze ervaring weten we dat 8 van de 10 bedrijven die bellen, zeggen: “We gaan je de informatie wel even online toesturen of mailen, zodat u het later nog eens op uw gemakje kunt teruglezen.” Stiekem weten we allemaal dat je zo’n mailtje vaak niet eens opent of leest. De mail stapelt zich op, bovenop alle andere e-mails waar je niet in geïnteresseerd bent, en je gaat weer doodleuk verder met je dag. Dan is het óók nog mogelijk dat die mail in de spambox belandt. Al die moeite voor niks! Dat is zonde, toch? 

Daarom sturen wij leuke, creatieve gadgets die je wél open wil maken. Een (k)oud kunstje met bewezen effectiviteit. 

Waarom is direct mailing zo effectief?  

  • Tastbare ervaring: Een fysieke mailing geeft een persoonlijke en tastbare ervaring waar digitale berichten nooit aan kunnen voldoen. Het vasthouden van een mooi vormgegeven pakketje geeft een gevoel van exclusiviteit en extra aandacht.
  • Verhoogde merkherinnering: Een mooi vormgegeven kaartje of pakketje maakt een indruk die langer bijblijft dan welke vorm van online reclame dan ook. Heb je echt een mooie of leuke gadget verstuurd? Dan kan het zelfs zo zijn, dat je een plekje op iemand zijn bureau krijgt: wat zorgt voor een merkherinneringen iedere keer als hij/zij aan het werk is.
  • Hogere openingspercentages: E-mails worden vaak ongeopend verwijderd of belanden in de spammap. Direct mailings daarentegen worden bijna altijd geopend, vooral als ze er aantrekkelijk uitzien en een uniek formaat hebben. Mensen zijn nieuwsgierig! En iedereen houdt toch van cadeautjes… ;)

Uitbesteden of niet?


Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Direct mailing uitbesteden bespaart je tijd en moeite. Bij Optimaal Leadgeneratie hebben we de expertise en juiste middelen om consistent bezig te zijn met direct mailing. 

Zo gaan we te werk

Met onze droomformule gaan we samen met jou op zoek naar droomklanten. Tijd om namen en gezichten te achterhalen. Als deze in beeld zijn, weten we op wie we ons moeten richten. Wie is er de eindverantwoordelijke die we nodig hebben voor het product of de dienst van onze klant? Daarna kunnen we aan de slag. Zonder naam, geen post! 
Als dit in kaart is gebracht en we zeker weten bij wie we moeten zijn, starten we de direct mailing en sturen we een flyer met gadget naar je droomklant. Een uniek pakketje in jouw huisstijl die de klant nieuwsgierig maakt. Zo heb je een eerste onvergetelijke indruk gemaakt bij je droomklant! Daarna is het tijd voor de DNA-overdracht. Als we uit naam van je bedrijf gaan bellen, moeten we weten wie je bent en waar je voor staat. Waarom moet iemand met jou rond de tafel? 

Nu kunnen we gaan bellen. Volledig voorbereid en in de huid gekropen van jouw bedrijf, gaan we aan slag om die droomklanten binnen te vissen. Buiten het feit dat je je koude acquisitie zelf kan oppakken, zien we geen redenen om je koude acquisitie niet uit te besteden. Lees meer over het uitbesteden van koude acquisitie in onze vorige blog of bekijk onze diensten.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? 

Wil je ook een wow-factor creëren met direct mailing, en heb je zin om samen aan de slag te gaan om die droomklant(en) aan tafel te krijgen? Wij staan te popelen om je helpen. Neem contact met ons op via +31 (0)85 130 22 12 of mail ons via info@optimaal-leadgeneratie.nl.  

 

Neem contact op

Over de auteur

Viola Markus

Viola is de drijvende kracht achter Optimaal. Met haar passie voor commercie, haar gevoel voor persoonlijk contact en oprechte aandacht creëert ze elke dag opnieuw kansen voor ondernemers.