Koude acquisitie uitbesteden? Gewoon doen!

Niet iedereen is in de wieg gelegd voor het telefoneren met wildvreemden die je vaak al snel afkappen met "nee, geen interesse". Maar wat als ik je vertel dat je koude acquisitie gewoon kunt uitbesteden?

  • 6 minuten
  • 2 juli 2024

Viola Markus

Koude acquisitie uitbesteden? Gewoon doen!

Laten we eerlijk zijn: koude acquisitie is een vak apart. Het vergt geduld, doorzettingsvermogen en een flinke dosis charisma. Niet iedereen is in de wieg gelegd voor het telefoneren met wildvreemden die je vaak al snel afkappen met "nee, geen interesse". Maar wat als ik je vertel dat je koude acquisitie gewoon kunt uitbesteden? 

Bij Optimaal Leadgeneratie doen we niets liever dan jouw koude acquisitie oppakken. Zonder callcenterpraktijken, opdringerigheid of saaie belscripts die je waarschijnlijk gewend bent … Bij Optimaal Leadgeneratie doen we koude acquisitie op onze eigen manier, die aansluit op jouw wensen en behoeften.

Wil je weten hoe je acquisitie kunt uitbesteden, en hoe we samen succes kunnen maken? Lees dan verder om alles over onze unieke aanpak te weten te komen! 

Wat is koude acquisitie?

Laten we bij het begin beginnen. Als je op onze website bent beland, is er een grote kans dat inmiddels al wel bekend bent met deze term. Gelukkig zijn we de moeilijkste niet, dus als je nog geen idee hebt wat we met acquisitie en kou bedoelen, geven we je een snelle cursus! 

Koude acquisitie verwijst naar het proces waarbij bedrijven contact opnemen met potentiële klanten. Op het moment dat het bedrijf de klant “koud” belt, heeft de klant geen idee met welk bedrijf hij of zij spreekt. Het doel van zo’n gesprek, is om interesse te wekken voor een product of dienst en uiteindelijk een verkoop te realiseren. Omdat de potentiële klant nog geen eerdere interactie met het bedrijf heeft gehad, noemen we dit "koud bellen". Gemakkelijk gezegd, bel je dus naar bedrijven of personen die nog nooit van jou hebben gehoord om jouw product of dienst te verkopen! Besteed je je koude acquisitie uit? Dan belt iemand uit naam van jouw bedrijf naar andere bedrijven en/of klanten.

Optimaal Leadgeneratie is geen callcenter

Laten we na bovenstaande uitleg meteen met de deur in huis vallen om verwarring te voorkomen: we zijn allesbehalve een callcenter. Callcenter inhuren? Wij hebben een beter idee. Waarbij de meeste callcentra zich focussen op het zoveel mogelijk afspraken behalen in een zo kort mogelijke tijd, doen we het tegenovergestelde. Sterker nog, wij doen iets héél anders, dat haast niet te vergelijken is met een callcenter. Bij ons gaat kwaliteit boven kwantiteit. We zijn tot in de puntjes voorbereid voordat we de telefoon oppakken, en doen het net wat anders doordat we ook daadwerkelijk tastbare post versturen. Hierdoor komen we nooit volledig koud bij de klant binnen.

We willen door jou uitgedaagd worden en écht het verschil maken. We maken er dan ook een sport van om binnen een (middel)groot bedrijf op zoek te gaan naar juiste de contactpersoon. Deze heb je bij een kleiner bedrijf al sneller gevonden. Dus als jij je pijlen al een tijdje hebt gericht op een grote klant, dan maken we ons daar keihard voor! Naast dat we op uurbasis werken, onderscheiden we ons doordat we onze eigen aanpak hebben: onze droomformule. Daarover later meer … ;)

Waarom koude acquisitie uitbesteden? 

Elke (zakelijke) samenwerking begint met een afspraak. Het liefst natuurlijk aan tafel bij jouw droomklant; waar de eindbeslissers plaatsnemen. Maar zo'n afspraak hark je niet zomaar binnen, die komt niet zomaar aanwaaien … Daar moet je voor werken!

Je kunt koude acquisitie natuurlijk zelf doen, maar waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken? Door koude acquisitie uit te besteden (aan bijvoorbeeld zo’n leuk bedrijf als Optimaal Leadgeneratie) bespaar je tijd en moeite. Het vraagt om consistentie en toewijding. Wij hebben de expertise en de middelen om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. En met onze persoonlijke aanpak zorgen we ervoor dat je altijd in contact komt met de juiste mensen.

Want, laten we eerlijk zijn: wie heeft er tegenwoordig nog zin en tijd om die telefoon op te pakken? Precies, wij! Heb je geen idee hoe je koude acquisitie aanpakt, of krijg je de zenuwen bij het idee een wildvreemde te bellen? Besteed je koude acquisitie gewoon uit! 

Een (k)oud kunstje

“Bellen jullie nog steeds zelf naar klanten? Da’s ouderwets.” Ondanks de naam en de soms negatieve beredenering, is koude acquisitie een essentieel onderdeel van de groei van veel bedrijven. Het biedt de mogelijkheid om nieuwe markten te betreden en nieuwe klanten te vinden. Zonder het uitbesteden van koude acquisitie, zouden veel bedrijven beperkt blijven tot hun bestaande netwerk en klantenkring, wat hun groei zou kunnen belemmeren. 

Koude acquisitie wordt al jaren gedaan, en dat is niet voor niets. Wij doen het ook nog steeds, omdat het gewoon werkt! Geen onpersoonlijke, opdringerige telefoongesprekken: maar een warme aanpak om het ijs te breken en die droomklant aan tafel te krijgen. Bij genoeg warmte, smelt ijs vanzelf, toch?

Onze droomformule

Een goede voorbereiding maakt het halve werk. Bij Optimaal Leadgeneratie hebben we een beproefde methode ontwikkeld die we onze droomformule noemen. Hiermee weten we precies hoe we je droomklant kunnen verwarmen, verrassen en verleiden. 

Ons team van specialisten staat graag voor je klaar. Elk met een eigen werkwijze, maar altijd vanuit onze droomformule:

Droomklantsessie: Samen met jou stellen we een lijst op van jouw ideale klanten. Voor wie sta jij te springen om aan de slag te gaan? Welke klanten geven jou energie, en brengen een mooi rendement met zich mee? Tijdens deze sessie gaan we diep in op jouw wensen en behoeften, zodat we precies weten op wie we ons moeten richten.

DNA-overdracht: Wij willen alles van je weten. Wie ben jij en wat doet je bedrijf? Wat maakt jouw product of dienst uniek? En waarom moet iemand met jou om tafel? Door ons te verdiepen in jouw bedrijfscultuur en unieke waardepropositie kunnen we met de juiste boodschap naar buiten treden. Dit zorgt ervoor dat we jouw droomklanten niet alleen bereiken, maar ook echt aanspreken. Bovendien sturen we voordat we het gesprek aangaan, een gepersonaliseerde gadget op. Geen onpersoonlijke e-mail, maar een tastbare herinnering en voorbereiding op ons komende telefoongesprek. Zo komen we nooit koud binnen.

Tijd om te bellen: Trring … Trring … Hallo?! Nu wordt de droom werkelijkheid. Wij bellen niet zomaar met een verkoopverhaal, maar met een op maat gemaakte boodschap die aansluit bij de behoeften van jouw potentiële klant. We luisteren, vragen door, en herkennen koopsignalen om een afspraak te maken. Buiten het feit dat je je koude acquisitie zelf prima kan oppakken, zien we geen redenen om je koude acquisitie niet uit te besteden. Bespaar vooral je moeite, tijd en geld, en laat ons het lekker voor je regelen! Gratis Tip van Flip als het gaat om telefoneren: Stel W en H vragen en voorkom pijnlijke stiltes!

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? 

Twijfel je nog steeds of leadgeneratie zelf wil leren of wil uitbesteden? Neem dan contact met ons op via +31 (0)85 130 22 12. Liever niet bellen? Dat begrijpen we héél goed, anders had je ons natuurlijk ook niet nodig… ;) Ook met een mailtje naar info@optimaal-leadgeneratie.nl helpen we je graag.

 

Over de auteur

Viola Markus

Viola is de drijvende kracht achter Optimaal. Met haar passie voor commercie, haar gevoel voor persoonlijk contact en oprechte aandacht creƫert ze elke dag opnieuw kansen voor ondernemers.